Henkilökuvat luovat mielikuvia
Herättävätkö yrityksesi tai työpaikkasi henkilökunnan valokuvat luottamusta yritystä tai työnantajaa kohtaan? Henkivätkö kuvat asiantuntemusta ja palvelualttiutta? Mitä kuvien tekninen laatu viestii?
Kaikki markkinoinnissa ja viestinnässä käytetyt valokuvat luovat merkittävällä tavalla mielikuvia koko siitä yrityksestä, johon kuvat liitetään. Kun kuvat on tehty ammattitaitoisesti, ne vahvistavat yrityksen brändiä. Vastaavasti: jos kuvat ovat kovin amatöörimäisiä, koko firman toiminta saa herkästi amatöörimäisen leiman. Hyvin usein näkee esimerkiksi firmojen nettisivuilla viimeisen päälle tehdyt tuotekuvat, mutta henkilökunnan kuvagalleria muistuttaa enemmän poliisin etsintäkuulutettujen kuvastoa. Tällöin ristirita on valmis: kun tuotekuvat tukevat yrityksen brändiä, samalla henkilökuvat murentavat sitä.
Helpoin ja nopein tapa parantaa yrityksen julkista kuvaa on panostaa henkilökuviin. Hyvä henkilökuva antaa edustavan vaikutelman sekä henkilöstä itsestään että hänen edustamastaan yrityksestä tai yhteisöstä. Meillä Studio P.S.V:ssä henkilökunnan kasvokuvaus, ns. matrikkeli- tai nimityskuvaus, on pienimuotoinen muotokuvaus. Säädämme valot kullekin kuvattavalle sopiviksi, haemme hänelle sopivat kuvakulmat ja panostamme kuvattavan ilmeisiin ja elekieleen. Teemme henkilökunnasta kuvat, jotka viestivät osaamista ja asiakasystävällisyyttä.
Kuvaamme yksittäiset ihmiset tai vaikka koko henkilökunnan. Kuvaukset teemme joko studiossa tai asiakkaan omissa tiloissa. Mitä useampi kuvattava kuvataan peräjälkeen, sitä edullisemmaksi kuvat tulevat. Yritys voi käyttää matrikkelikuvia omassa markkinointiviestinnässään rajoituksetta.
Moni yritys on ottanut PSV:n matrikkelikuvauksen osaksi firman rekrytointiprosessia: saman tien, kun uusi ihminen aloittaa, hän piipahtaa kunnon kuvauksessa Studio P.S.V:ssä. Työnantaja saa nopeasti edustavan kuvan uudesta ihmisestä nettiin, nimitysuutisiin, esitteisiin, nimikorttiin jne.