Millaisia mielikuvia yrityksesi nettisivut herättävät? Herättävätkö netin kuvat kiinnostusta yritystäsi kohtaan? Näyttääkö yrityksen palvelu ammattitaitoiselta? Houkuttelevatko kuvat ostamaan?
Nettisurffaaja näkee ensiksi valokuvat, joista syntyy hetkessä katsojalle mielikuvia. Siksi ei ole yhdentekevää, miltä yrityksen kuvat netissä näyttävät.
Ammattitaitoiset valokuvat luovat myönteisiä mielikuvia. Vastaavasti amatöörimäiset kuvat viestivät osaamattomuudesta, vaikka yrityksesi osaisi hommansa kuinka hyvin tahansa.
HENKILÖKUVAT ANTAVAT YRITYKSELLE KASVOT
Taitavasti tehdyt henkilökuvat antavat yritykselle luotettavat ja ystävälliset kasvot.
Kun kuva on mukana nettisivujen yhteystiedoissa, soittamisen kynnys alenee.
Hyvillä henkilökuvilla on käyttöä myös käyntikorteissa, somekanavien profiilikuvina ja sähköpostin allekirjoituksessa. Yrityksen johto tarvitsee keskenään erityyppisiä valokuvia pressikäyttöön.
Vasemmanpuoleisessa kuvassa valo muotoilee kauniisti kasvot, oikean puolen kuvassa väärästä suunnasta tuleva voimakas valo tekee syvät juonteet suun ympärille ja jättää tärkeimmän, eli silmät, pimentoon. Vasemmalla asento on luonteva, oikealla liian jyrkkä ero vartalon ja kasvojen asennossa luo jäykän ilmeen ja tekee aivan turhat uurteet kaulaan.
Vasemmalla ammattitaitoinen kuvausmeikki tasoittaa ihon epätasaisuuksia ja vie kiiltoa. Kuvausmeikin teki Studio P.S.V:n stailaaja tekijä Auli Lukkarila, Lucca Consult. Vasen kuva on lisäksi viimeistelty ammattitaitoisella kuvankäsittelyllä.
Harmillisen paljon netissä näkee edelleen myös työkaverin ottamia räpsäyksiä, joissa henkilö näyttää enemmän naapurinjampalta kuin firman osaavalta työntekijältä: epäterävä kuva, suora salamavalo päin naamaa ja jännittynyt ilme eivät pue ketään eivätkä anna edustavaa kuvaa yrityksestä.
Myöskään selfie ei sovi työkäyttöön: läheltä käden mitan päästä takakameralla kuvattu kuva tekee peilikuvan ja vääristää kasvonpiirteet.
TOIMINTAKUVAT RAKENTAVAT YRITYKSEN AKTIIVISTA BRÄNDIÄ
Hyvät toimintakuvat yrityksen nettisivuilla viestivät aktiivisesta ja eteen päin kulkevasta yrityksessä, jossa riittää säpinää. Nimensä mukaisesti toimintakuvat vievät katsojan suoraan yrityksen toiminnan ytimeen.
Toimintakuvilla on somessa jatkuva tarve. Hyviä toimintakuvia voi hyvin myös kierrättää eri kanavissa ja postata uudelleenkin eri yhteyksissä.
Onko yritykselläsi erityisen mielenkiintoiset tai taitavasti sisustetut tilat? Silloin toimitilat kannattaa ehdottomasti valokuvata hyvin ja esitellä laajemmallekin yleisölle nettisivuilla ja somekanavissa.
Tällöin tilat näkyvät sisälle astuvien asiakkaiden lisäksi myös potentiaalisille asiakkaille ja houkuttelevat asioimaan yritykseesi. Hyvät tilakuvat lisäksi vahvistavat yrityksen brändiä.
Kuvien tekninen laatu korostuu erityisesti tuotekuvissa, joiden perusteella ihmiset tekevät ostopäätöksensä. Antaako valokuva oikean kuvan tuotteesta? Herättääkö kuva halun ostaa?
Netissä näkyvien tuotekuvien yleinen ongelma on alivalotus ja väärä värilämpötila, jotka tekevät kuvista ankeita. Samalla, kun kauniskin tuote näyttää vähemmän houkuttelevalta, amatöörimäinen kuva lyö ankean leiman koko yritykseen.
Yrityksen kesäjuhla on juuri alkamassa, kun huomataan ihmetellä, kuka tapahtuman kuvaisi. Kuulostaako tutulta? Siksi yritystapahtuman valokuvaus kannattaakin suunnitella samaan aikaan tapahtuman kanssa ja budjetoida tapahtuman kuluihin.
Kun tapahtuman valokuvaa erikseen tähän työhön sovittu ammattikuvaaja, yrityksen oma henkilökunta voi keskittyä omaan rooliinsa tai juhlimiseen, ja yritys saa fiksut kuvat. Kaikki tärkeät tilanteet tulee varmasti kuvattua. Ammattivalokuvaaja saa talteen myös tapahtuman tunnelman.
Ota yhteyttä, ja suunnitellaan yhdessä juuri sinun yrityksesi tarpeisiin sopivat kuvaukset. Tehdään yrityksellesi kuvat, jotka vahvistavat yrityksesi brändiä ja auttavat myyntityössä!
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset
Always active
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.